
Nikdy nevíte, co za poklady najdete v pracovně.
😮😮😮😮😮
Čekal jsem hodně, ale tohle vážně ne.
Dělám si pořádek v pracovně, protože jsem si pořídil nové skříně.
😉Dílem proto, že jsem v BFC GROUP založil bezpapírovou kancelář a tím pádem nehezké regály už nemusím mít jen kvůli šanonům a mohl je definitivně vyhodit.
Odpočívejte v pokoji, neměl jsem vás rád, ale byly jste součástí mého života skoro 20 let.
😜Dílem proto, že na mne žena křičela, že mám v pracovně neskutečný nepořádek a že tam skladuji hlouposti.
😊A dílem, že nové skříně byly ve slevě a já mohl ušetřit.
✔✔✔✔✔
Během úklidu jsem objevil řadu pokladů, třemi z nich se musím pochlubit.
Poklad číslo 1️⃣.
Staré montérky.
Bez lhaní přiznávám, že mne celý život baví zkoumat různé věci, různě je rozebírat nebo objevovat jak fungují. Proto má profesní cesta šla směrem středoškolského elektotechnického vzdělání.
Jak jsem musel zkoumat jak věci fungují po elektrické i strojní stránce. Tak jsem musel stále častěji navlékat montérky a při různých pokusech, montážích a školních praxích jsem viděl různé věci i potkal různé lidi. Viděl jsem rozebranou Francisovu turbínu, procházel se uvnitř vodního díla nebo objevoval tajemství různých krytů civilní obrany, trafostanic a dalších neuvěřitelných míst. Prostě jsem je musel navštívit a prozkoumat.
Řemeslo má sice zlaté dno, ale po maturitě jsem se rozhodl, že oblek mi sluší víc, proto jsem montérky pečlivě uložil do skříně, vyměnil je za skripta a šel zkoumat jak funguje podniková ekonomika a management.
2️⃣A tehdy si pořídil druhý poklad. Svou první kravatu.
Po škole se vrhl na svou profesní cestu. Protože jsem byl absolutně nevhodným kandidátem pro velkou čtyřku či jiné poradenské společnosti, tak jsem onu kravatu dlouho nenosil…
Praxe tomu chtěla a vrhla mne do operativního řízení… Svou schopností rozumět si jak s modrými, tak bílými límečky jsem společně s nimi zkoumal jejich světy.
Viděl jsem taky hodně: myčku kamiónů, sklady, viděl jsem investiční plány a finanční plány skupin. Kompenzační plány lidí v provozu i managementu.
Poznal soukromé radosti lidí po celém světě.
Mávali na mne tučňáci v Kapském městě, videohovor rušili klokani a cikády ze Sydney, viděl jsem výhled z okna na Manhatan, Dallas. Rušení TukTuků z Indie už snad ani nevnímám.
V letošním lednu jsem už měl definitivně založeno vše potřebné pro svou poradenskou společnost BFC GROUP a vážně si už nevzpomenu, proč jsem si musel pořídit tuhle věc. Ale mám ji 3️⃣. Tyhle skvělé hrnečky…
Pečlivě jsem si je uložil do skříní a tak nějak na ně zapomněl. Protože vše se řeší online.
Dámy a pánové, pojďme se zase začít scházet osobně a ne jen virtuálně.
Nejen že kávu mám poměrně chutnou, ale hlavně vám pomohu prozkoumat vaši společnost po stránce ekonomické.
Mne to i baví a vy získáte i možnost poodhalit tajemství toho, co dělá cukr v šálku kávy.
Je to docela zábava.
#bfcgroup
Asi mám krizi středního věku
😉😉😉😉😉
a našel jsem si mladší.
Můj první počítač byla ojetá 386, uměla tak maximálně T602, K602 a možná pár her typu prší… T602 byla hrozná, ale ta K602, měla své kouzlo.
😊😊😊😊😊
První databázový nástroj.
Druhý počítač už byla špička. 900 MHz, jedno jádro, grafika 32 MB, 20 GB HDD, a hlavně už W2000 a 17″ monitor.
A byla tam a prvně na mne mrkla.
Kvůli škole jsem u počítače trávil spoustu času.
Studoval jsem elektrotechniku a ekonomiku, takže řada úkolů byla o analýze dat.
Tisíce řádků dat a výpočtů.
Takže jsem objevil kouzlo Accessu a Excelu.
A ona byla snad všude a vždy na mne mrkala.
Postupně jsem poznal, že jediný, kdo má pochopení pro mé nadšení pro zpracovávání dat, byla ona.
✔Byli jsme spolu do pozdních hodin.
✔Měla vždy vlídné slovo, když jsem něco hledal.
✔ Občas udělala rošťárnu pro mé rozveselení…
✔Prostě tu byla vždy pro mne.
Protože rukama bych si nevydělal ani na slanou vodu a uměl jsem účetnictví. Začal jsem ho dělat.
🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Jenže 20 letý kluk v účetnictví je vše, jen ne pečlivost.
Poměrně rychle mne tedy šéfové využívali na analýzu než zadávaní dokladů, protože jsem nebyl hloupý a uměl s excelem.
😉😉😉😉😉
Kdyby věděli, že jsem na to nebyl sám.
🚫🚫🚫🚫🚫
Jenže přišel Office 2007 a sponka mne navždy opustila, aniž bych si toho všiml.
😊😊😊😊😊
Po promocích jsem začal trávit hodiny a hodiny prací a zúročil vše, co jsme spolu za ta společná leta prožili.
Ať už při:
✔Rekonciliacích
✔Controllingu
✔Forecastingu
✔Planningu
✔Konsolidacích
✔Finanční analýze
A jaký nástroj na to zvolit. Samozřejmě Excel a Access.
😢😢😢😢😢
Už to bude čtvrt století, co s oběma nástroji pracuji, krize středního věku na krku, takže pochopitelně pokukuji po mladších.
Dneska mám svou firmu BFC GROUP a dělám to co mne baví.
Hraju si s čísly, trávím u nich spoustu času, jen furt koukám na stejný program.
Poslední dobou to s nimi stálo za starou bačkoru, tak jsem začal hledat změnu. Vyzkoušel změnit klasické přepisování faktur a pořídil si nový outfit od wflow.com a Rossum. Vyměnil rutinu všedního dne a místo CTRL+C a CTRL+V se napojil do SQL databází.
Jenže s excelem, jsem si stále víc a víc nerozuměl.
Jednoho květnového dne se to ale stalo a byla tam.
Mladší, hezčí, rychlejší, sofistikovanější.
Reportingový a analytický nástroj, který jsem hned začal používat pro klienty #Equanta.
Nebudu povídat o tom, jak je dobrá, usnadňuje mi rekonciliace, controlling, forecasting, planning, konsolidace, a finanční analýzu a splní mi vše co mi na očích vidí.
Kdyby to neuměla, ani se na ní nepodívám.
Ale umí to nějak jinak, je taková, nevím, jiná… Teda, ona je skoro stejná, jen asi mladší.
Reporting výsledků za Q2 byl nakonec o hodně rychlejší. A asi jsem se zamiloval.
Používáte také excel pro reporting výsledků? Nebo uvažuje to moderních nástrojích?
#bfcgroup


Měl jsem v podnikání tři radosti a umělá inteligence mi je všechny vzala.
😢😢😢😢😢
😢Vzala mi obleky a navlékla mne do tepláků.
😢Vzala mi radost z přehrabování se v dokladech a donutila mne uklidit stůl.
😢A teď mi sebrala i oběd a dala mi studenou polystyrenovou krabičku s čímsi v rosolu.
🤔🤔🤔🤔🤔
Vždy jsem měl rád, že když jsme dojednali smlouvu, sešli jsme se při jejím podpisu, dali si něco dobrého na zub, ujistili se, že si navzájem rozumíme, zopakovali si podstatné náležitosti a upevnili si obchodní partnerství něčím „ostřejším“.
😒😒😒😒😒
Celý týden jsem se těšil na dnešní oběd a podpis smlouvy mezi mou společností a klientem, který má zájem o mé služby.
Dva měsíce jsme jednali o spolupráci, měsíc řešili smlouvu a detaily spolupráce, minulý týden jsme si konečně plácli a domluvili se, že smlouvu podepíšeme dnes během oběda….
❌❌❌❌❌
Dnes ráno telefon: „Michale, nestíhám. Oběd dáme jindy, prosím, podepište smlouvu vy, zavolám vám kurýra, který ji vyzvedne u vás a já ji odpoledne podepíši a pak pošlu scanem. Za hodinu a půl musím být v Pardubicích. Originál podepíši pak později a nechám na recepci na vaše jméno, tak si ho zítra vyzvedněte, ale vše platí, začněte objednávat vše potřebné pro spolupráci (licence, hardware….. ), moje slovo platí.“
Protože jsem za poslední půl rok v BFC GROUP digitalizoval snad vše a založil si bezpapírovou kancelář pro sebe i své klienty, naintegroval jsem si i elektronické podepisování smluv do wflow.com od #signi.
😁😁😁😁😁
Moc to klientům nenabízím, protože mám rád setkání s klientem a podepsání smlouvy osobně.
😊😊😊😊😊
Dělám to zejména ze sobeckých důvodů:
✔uspokojím tím svou potřebu vyvenčit oblek a košili,
✔přivonět k čerstvě vytištěnému papíru,
✔a předvést své plnící pero
✔a umazat vše kaňkama.
Nejdřív jsem byl zklamaný, že nebude oběd na talíři, ale pak převážila moje potřeba se blejsknout.
😁😁😁😁😁
A povídám: „Neřešte to a podepíšeme vše elektronicky, ne? Jediné co musíte kouknout za 5 minut do e-mailu a opsat 4 čísla z mobilu., není to nic složitého.“
Tak jsem zamáčkl slzu, že holt mne zase čeká jídlo z polystyrénu, sednul k počítači, nahrál soubor k podpisu oběma stranám…
Za třicet minut mi volá: „Tak už jsem v Počernicích, ale řeknu vám, čekal jsem, že to bude trvat déle a bude to složité“
Asi dvacet minut jsme si povídali, co všechno digitalizace umí a na co se těšíme, že nám ještě připraví…
Pak jsem zavěsil a posteskl si, že dnes mi umělá inteligence sežrala oběd.
Co mi vezme příště?
😢😢😢😢😢
A co vy, máte rádi také podepisování smluv? Řešíte také elektronický oběh dokumentů? Nebo máte rádi ještě stohy papírů a plnící pera?
Plán zněl jasně, zdigitalizovat účetnictví klientů do 30.6.2022
K 10.7.2022 96٪ klientů plně digitalizováno.
Pozdě, ale přeci…;) Já i toho posledního přesvědčím. Do konce léta ho přesvědčím. ☆☆☆☆☆☆ To víte, 100% je 100%
Díky wflow.com za opravdu mocný nástroj, bez vás by to nešlo. Na jednom místě mít vše, účetní doklady, smlouvy, schválení. SUPER
Když jsme na konci roku hledali nástroj na digitalizaci účetnictví a document workflow, chtěli jsme si ušetřit čas – hlavně náš čas. A možná i trošku zvýšit marži… Znáte to, hamižnost.
O půl roku později můžeme říci, že čas nám to opravdu šetří. Bohužel nám náklady rostou, však víte proč. Takže to s marží není kdoví jaké.
Hlavně, ale nemusíme zvedat ceny kvůli inflaci. 🙂 A to nás v BFC GROUP těší, možná víc než honba za vyšší marží.
Takže ceny můžeme nechat stejné 🙂
V případě, ze byste už nechtěli řešit účtenky, posílání dokumentů účetní, ukladání je někam k nim na disk. Neustálé dohady, že jste to neposlali atp. Máme pro vás vážně skvělý nástroj. Ať už používate naši #POHODA nebo #Helios.
Víc o našich službách se dozvite zde 🙂 www.bfc-group.cz


Když se řekne léto, nevím proč, ale jako první se mi vybaví slovo BUDGET.
🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️
V podnikových financích se pohybuji dlouho. A už jsem jak ti Pavlovo psi :D…
Vždy to bylo to samé… Tisíce a tisíce tabulek v excelu… Vlastně nás to i bavilo, ale technologie šly dopředu.
Takže letos končíme s excelem, budeš nám chybět ;-).
Vítej #FIMIS a #EQUANTA. Doufáme, že staršímu bratrovi #Excel neuděláte ostudu.
Co nás na obou software baví, je to, že nemusíme už řešit integritu dat, a tak než do nekonečna upravovat vzorce, můžeme se soustředit na plánování. Což při vzrůstajících cenách vstupů je požehnání pro klienty. Můžeme se tak více soustředit na plánování a modelování, bez toho, že bychom se báli, že uděláme chybu… A hlavně, dokážeme zpracovat data ze skoro všech běžných účetních SW. Takže nejsme omezeni, jen námi užívanými SW, případně složitě si přemapovávat naše reporty. 🙂
Chcete také komplexní analýzu, a profesionálně zpracované plány pro rok 2023?
Obraťte se na nás. https://lnkd.in/e5pJdEh6 Ať rok 2023 uvítáte připravení.
Znáte to Q1 je král… 🙂
#bfcgroup #poradenství #controlling #reporting
BFC GROUP
Neuvěřitelné, neuvěřitelné, neuvěřitelné.
🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️🤷♂️
Kolik peněz dokáže průměrný podnikatel investovat do softwareového vybavení firmy a pak jej nevyužívat.
Přišel za mnou jeden klient, že už neví jak dál, že má spoustu různých nástrojů na řízení všeho, ale že mu to nefunguje.
Analýzou jsem přišel na 7 různých nástrojů / programů, které ke své činnosti používal, nebo chtěl používat. Ano, čtete správně – chtěl používat. (Koupil licenci, program otevřel a už dál nikdy nepoužil).
Říkáte si, proč o tom píši. Pan jednatel je přesně ten důvod, proč vznikl nápad založit společnost BFC GROUP, tedy nabídnout expertní znalosti a zkušenosti z oblasti managementu a finančního řízení právě podnikatelům.
Ono se to zdá poměrně jednoduché nainstalovat si program a řídit firmu dle tabulek. Za tu dobu co se v praxi pohybuji, jsem přišel na to, že sebelepší program bez dobré implementace či interpretace výsledků je jen program.
Jestli mám nějakou vizi, kterou bych chtěl v českém podnikatelském prostředí změnit, je právě to, že využití služeb odborníků není hanba, ale odměna za to, že jsou dobří a že nemusí na vše být sami.
Jak jste na tom vy? Kolik nástrojů využíváte a jste spokojeni?
#bfcgroup
www.bfc-group.cz


Léto = Okurková sezóna?
😂😂😂😂😂😂
Vůbec ne, děje se toho hodně.
Léto vždy znamená pět věcí:
✔vysoké venkovní teploty,
✔závislost na klimatizaci,
✔dovolená,
✔zhodnocení první poloviny roku,
✔příprava rozpočtů pro rok následující rok a plánování.
Jak to bývá v životě zvykem, vše má souvislost.
1) V letních měsících je obvykle teplo.
2) Vlivem vysokých teplot se potřebujeme ochladit, abychom přežili do doby, kdy opustíme kancelář a budeme moci vyrazit na
3) dovolenou.
4) Na dovolenou se dá vyrazit pouze, když jste si dokázali vydělat dost peněz na zasloužený relax.
5) A abyste dokázali vydělat dost peněz, je vhodné připravit si plán, který dodržujete.
S vyřešením prvních tří kroků vám bohužel nepomůžu. Na to jsou lékaři, rodina, přátelé, či v poslední době hromady koučů. (Už mívám strach otevřít i ledničku, aby na mne nějaký nevyskočil).
Co je možná ale důležitější problém k řešení, se kterým již dokážeme v BFC GROUP pomoci, je pravidelný reporting a zhodnocení finanční situace vašeho podniku, a pak vhodné plánování a rozpočtování.
Ze své praxe se setkávám s podnikateli a firmami, které vůbec netuší, jak se jim firma vyvíjí. Nejvíc mne zaráží ti, kteří neznají ani své obraty, ale z hlediska řízení firmy je důležité sledovat i mnoho dalších ukazatelů. Ze studií si pamatuji asi 100 různých ukazatelů, většina je jich jen dílčích, či doplňujících. A pro malé a střední firmy do jisté míry nepodstatné. Klientům zpracováváme vždy ty hlavní, které jim pomohou při řízení. Bohužel kolikrát v prvním roce spolupráce nemůžeme využít ten největší poklad. A to srovnávání plánů / výhledů se skutečností?
Proč, protože řada podnikatelů z řad malých a středních firem vůbec neplánuje. Přitom je to jeden z nejdůležitějších prvků řízení. Za mne osobně ten nejdůležitější.
Určitě jste slyšeli, že nejdůležitější je vize a mise podniku. Ano, je to tak.. A víte co je finanční plán?
Právě ona vize, jen je konkrétněji rozpracována do plánu.
Zdá se vám to složité? Není, jen je to komplexní práce.
V případě, že byste chtěli posunout vaše finanční řízení o krok dále, kontaktujte nás a nalezneme řešení pro vaši firmu a váš dlouhodobý růst.
My v BFC GROUP s vámi rádi projdeme celou problematiku, začneme pravidelně zpracovávat vše potřebné pro řízení a vám uvolníme ruce na samotnou práci a na to, aby vaše příští dovolená mohla být klidnější, delší, či dále 🙂
https://lnkd.in/emYWuJ44
#bfcgroup


Digitalizace je dobrý sluha, ale velmi zlý pán.
Osobně mám dvě špatné lidské vlastnosti:
1) Nenávidím opičí práci a snažím si jí vždy nějak usnadňovat.
2) Když něco dělám, dělám to pořádně a občas to až přeženu.
Jako každý, i my v BFC GROUP, jsme začali schůzkami po kavárnách, fast foodech a restauracích a rostli.
Jednoho dne se naše uskupení freelencerů rozhodlo si pořídit náš kutlůšek, který jsme hrdě nazvali kanceláří.
Kancelářička nám vyhovovala, taková ta klasika, stoly, monitory, fatboye místo křesílek…Kávovar, rádio, lednička….
Jenže pak přišel COVID a najednou jsme se nesměli potkávat, a moje lenost se projevila v celé své plné kráse.
Chodit do kanceláře bylo za trest, fyzické schůzky jsme nahradili online schůzkami, začali plnými doušky hltat výhody full remote práce.
A kancelář jsme navštěvovali jen ze třech důvodů:
1) archivace dokumentů,
2) fyzické podepisování smluv
3) a za účelem nakrmit pavouky, kteří se stali fakticky neomezenými pány kanceláře.
Nebudu lhát, bylo to v podstatě zábavné.
Za ten rok a půl nuceného exilu jsme udělali pořádný kus práce, dosáhli pokroku ve virtualizaci celé naší společnosti:zajistili si pořádné přístupy na servery,
zdokonalili jsme se ve využívání online nástrojů
podstatně zefektivněli přenos dokladů,
vyřešili elektronické podpisování dokumentů,
zlepšili archivaci,
zamilovali se do automatizace pomocí umělé inteligence
a hlavně děsně zlenivěli.
Chodit do kanceláře nás v podstatě přestalo bavit.
Samozřejmě jsme vinili původní kancelář, že je daleko, neútulná a ke konci listopadu jsme jí měli opustit a rozhodli jsme najít si hezčí, blíž, prostě tu, která splní naše požadavky.
Tedy místo, kde nás bude zase bavit se scházet s týmem, i klienty.
Hledání bylo dlouhé, ale našli jsme… Jenže pak přišel šok, než jsme se stačili rozhoupat, někdo nám jí „vyfoukl“.
Dnes je konec července 2022, a stále novou kancelář nemáme.
Projevila se má druhá vlastnost, a to přehnání digitalizace.
Virtuální kanceláře, ale mají tři zásadní problémy.
Jsou dny, kdy se nemusíme ani zvednout od počítače po celý den.
Za dobrý steak servírovaným z keramiky platíme zlatem.
Za drobnou hádku s kolegou o nastavení klimatizace platíme svou hříšnou duší.
Nakonec jsme se ale přeci jen poučili:
Zajít si po práci na „jedno“ je mnohem víc, a s motivací týmu to dělá zázraky.
Nejsme alkoholici, jen jednou za měsíc budujeme tým.
Zefektivňování interních procesů a jejich automatizace způsobuje lenost zaměstnanců, jejich tloustnutí a vyvolává potřebu chodit pravidelně sportovat.
Tenis a golf jsou vhodné nástroje na protažení celého těla.
Profilové fotografie zákazníků na sociálních sítích jsou neaktuální a řadu z nich při náhodném potkání na ulici ani nepoznáte.
Nevěříme profilovým obrázkům na sociálních sítích, ale setkáváme se s klienty osobně, abychom je okoukli.
Jak to máte vy?
#bfcgroup




Objednávky nejsou potřeba, my to máme hozené jinak.
Nevím proč, ale slova jako nákupní objednávka, a nedej bože, schválení objednávky ředitelem před objednáním, je jedno z nejsprostějších slov, které mohu použít při otázce, jak řídíte náklady své firmy a peněžní toky?
Odpovědi jsou neskutečné.
Chápu, že hra na tahání králíků z klobouku některé majitele baví, a být v permanentním stresu, kolik jsme si toho objednali je svým způsobem životní styl.
Mne osobně spíš toto vždy stresovalo, jak pro interní účely, tak i u zákazníků, kteří mi takhle dost významně poškozovali cash flow modely, různé budgety, outlooky a podobně.
Vadilo mi, že udělat dobrý report je spousta práce, a lehkomyslnost klienta vše zkazí.
Tak jsem začal pátrat po možnostech, jaký interní objednávkový modul implementovat pro své potřeby i pro klienty.
Udělat si excelovskou tabulku a tisknout.
(Skvělá věc, jen to není moc elegantní a hlavně, vše musím opisovat z papíru, tonery, papír a náplň do propisky také není zdarma.)
Integrované objednávkové systémy v ERP systémů jsou většinou dobré, ale mají své nevýhody.
(Zejména musíte mít přístupný účetní systém, účetní na vás pak křičí, že jste jí něco v systému změnili, a dost často neumí držet informaci, kdo co schválil. Integrace do účetnictví je lepší, jenže to také není zrovna hitparáda, protože tyto propracované moduly jsou součástí až větších ERP systémů. A navíc, každý systém řeší vše „po svém“ a kdo si to má pamatovat, že?
Udělat si malinkou databázi v Access.
Řešení to je, vyřeší to mnoho problémů, jen je to další přístup někam, a vyřešit datovou integritu je občas problém.
Pořídit si externí schvalovací systém , který umí komunikovat s vašim účetním systémem, je webově integrován a komfortní…
Super nápad a trochu výzva něco najít.
Nakonec jsme v BFC GROUP našli systém, který zcela splnil naše požadavky. Ucelený systém od wflow.com jsme dokázali na integrovat pro oba naše účetní systémy, #pohoda i #helios, navíc nám i systém umožňuje případně být připojen i na další systémy klientů.
To, že dnes mohu já, i všichni z týmu schvalovat své náklady online, je příjemný bonus pro nás všechny.
To, že klienti získali plnou kontrolu nad svými náklady, je radost.
To, že systém umožňuje i elektronicky podepsat doklady, přiřadit časové razítko, následně spárovat objednávku přímo s došlou fakturou. Je neuvěřitelné ulehčení práce pro všechny.
Jak schvalujete interní objednávky vy? Držíte si evidenci? Řešíte danou problematiku?
PS : Obrázek je dodatečně upraven z důvodu obchodního tajemství. Takhle nehezky doklad opravdu nevypadá.
#bfcgroup
Kdo má čas, kdo má čas?
Jenže když si ho neuděláme, mít ho nemůžeme.
Asi 4 roky vlastním takovou šikovnou krabičku (Timeular)
Dávno ji již nepoužívám k účelu, ke kterému jsem jí tehdy plánoval využívat.
Během zaznamenávání aktivit práce jsem totiž přišel na to, že děláme velmi velké množství zbytečné práce, která je sice důležitá, ale vážně nepřináší ani korunu zisku.
Třeba schválení faktury – víte kolik času to zabere. Při dvoustupňovém schválení přes e-mail. I několik dní… (5 minut pro každého napsat e-mail, čekání, vytisknutí podkladů, nahrání do banky, zpracování příkazu, atd. atd.)
Občas mou šikovnou krabičku půjčím nerozhodnutému klientovi, ať tyto neproduktivní činnosti sleduje.
Proto jsme v BFC GROUP hledali a našli poměrně slušný nástroj právě na schvalování našich interních nákladů. Máme toto zatím nasazeno i u klientů účtujících v systému #Pohoda i #Helios. Protože je to šikovný nástroj od wflow.com využitelný napříč potřebami klientů, využíváme jej.
S ohledem k možnosti dointegrovávat řešení i na další běžné účetní software klientů, jsme ready :D.
Víte co se stalo? Klienti nám přestali posílat miliony emailů se schválením… Začali nám jednoduše doklady schvalovat v systému, odpadli dohady, že jsme něco zaplatili, co třeba zatím platit nechtěli, podstatně si zlepšili možnosti řízení cash flow, daleko snáze si začali sledovat náklady a hlavně se začali zase naplno věnovat businessu.
Přitom základní myšlenka byla jednoduchá. Pojďme klientům nabídnout jen to co mi opravdu využíváme. Tím, že my využíváme stejný systém pro naše interní potřeby, dokážeme nejen nabídnout něco, co opravdu umíme, ale zejména zprostředkovat zkušenosti a ukázat nejlepší způsoby, jak danou věc využíváme.
Kdo má čas, kdo má čas.. Integrace trvá řádově pár hodin. 😀
V případě zájmu nás kontaktujte, nalezneme řešení i pro vás. A půjčíme vám i onu magickou krabičku 😀
Protože daný nástroj je integrální součástí automatizačních systémů pro zpracování dat od klientů. Někdy příště napíšu o tom, jak jsme z E2E procesu zadání faktury, tedy nudné záležitosti s dobou trvání cca 30minut, udělali zábavu na 6minut.


Jak hospodaříme? Proč mi nevychází peníze na účtech? Jakou nejlepší cenovou politiku volit či jak hospodařit co nejvýhodněji?
🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️
Dnes a denně řeším podobné otázky u klientů?
Často mne až překvapuje, jak různorodé odpovědi získávám.
😜😜😜😜😜😜
❌Asi to řeší účetní. Nevím, nedostávám včas, nebo vůbec reporty, nebo těm reportům plně nerozumím. Když se na něco zeptám odpověď je poměrně zmatená.
❌Asi mám špatně nastavené peněžní toky. Bych se o to měl více zajímat, jenže kde začít? Jenže účetní mi nedokáže poradit.
❌Asi už naše kalkulace jsou starší, jenže nemám čas ani dostatečné podklady to rozpracovat.
Ano, tušíte správně, odpovědi jsou skoro vždy jak přes kopírák. A ano, slyším, že říkáte, chtělo by to finančního manažera, jenže ten stojí spoustu peněz a jak vůbec poznám toho správného, stačí mi naše účetní, ona to nějak zvládá a já nějak zvládnu ten zbytek.
Jedním z hlavních důvodů, když jsem se rozhodli založit BFC GROUP, bylo:
✔ nabízet právě odpovědi na výše zmíněné otázky,
✔ využít faktu, že máme zkušenosti a dovednosti v dané oblasti a
✔ dokážeme pomoci firmě klienta růst.
Už nás prostě nebavilo koukat se na to, jak majitelé a manažeři firem nedostávají odpovědi na své otázky, nebo – ještě hůř – musejí se věnovat samostudiu finanční analýzy a principům účetnictví. Pravdou je, že někdy až žasnu, co vše se naučili, ale přijde mi to jako ztráta času, ztráta potencionálu firmy a spousta zbytečně vynaložených prostředků.🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Když jsme vymýšleli náplň naší činnosti, svezli jsme se na hlavní myšlence sdílené ekonomiky.
Když se dnes sdílí auta, byty, kola a koloběžky, proč nesdílet služby finančního manažera.
Vždyť je to podobné, plat finančního manažera, s odvody, vyjde na cca 130 000 a skutečně ho využiji jen párkrát v měsíci.
Navíc mu musím zaplatit programy, počítač, auto, telefon a kdo ví, kde ho budu hledat.
S myšlenkou jsme si dále hráli a hledat řešení.
Výsledek se nám postupně trošku rozšířil i o bezpapírovou kancelář, přenos dokumentů od zákazníka k nám, automatizaci, UI…
A zde je naše hlavní výhoda a výhoda sdílení.
Když jednotlivě kupujete licenci a využíváte jí pouze pro svou firmu, celý náklad dělíte jednou.
Když stejnou licenci vydělíte 5, 10, rozdíl už je znát.
Stejné to je s platem finančního manažera, vybavením IT technikou, školeními atp.
Kalkulace hovoří jasně. Pro řadu společností v segmentu SME vycházíme:
🤑 levněji než pořízení finančního manažera a dokonce i
🤑levněji než jejich aktuální účetní kancelář.
A navíc klient získá:
✔Pečlivě okomentované reporty o finanční situaci podniku.
✔Nastavené a řiditelné peněžní toky ve společnosti.
✔Partnera při řešení ekonomických otázek.
Jestli bych něco chtěl na trhu účetních změnit, tak odstranit dogma, že účetní jsou podivíni, zbytečný náklad a pro chod firmy nejsou potřební. Jde to i jinak a může být i přínos pro firmu
Jak to máte vy? Využili byste služeb finančního manažera?
Já si tu svojí účetní kancelář asi nikdy nezaložím.
😜😜😜😜😜
místo toho si založím FINTECH
Kdo zná naši práci, ať již pod značkou Ing. Michal Ševčík, CAE, nebo pod značkou MSV GROUP , měl vždy problém s tím nás zaškatulkovat.
😜😜😜😜😜
Prostě obyčejný účetní jsem nikdy nebyl, respektive nebyli.
Ani jsme si na to vlastně nikdy nehráli.
🤔🤔🤔🤔🤔
Prostě jsme si svou práci udělali a poskytli zákazníkovi vždy to, co potřeboval a chtěl.
😊😊😊😊😊
Většinou takovou tu klasiku,
👌“protáhnout“ firmu auditem,
👌v čas odreportovat,
👌zkonsolidovat výkazy,
👌nastavit reporty aby fungovaly,
👌zhodnotit ekonomickou výkonnost firmy,
👌připravit finanční plány,
👌doimplementovat projekty
👌nebo vytáhnout firmu z průšvihu.
😜😜😜😜😜
Prostě trochu divočina.. kterou máme rádi… a při akceptaci, předat „klíčky“ k řízení a zmizet…
Docela nás to baví…
Jenže já s sebou nosím už leta takový sen, mít takovou malou účetní firmu, ušmudlat si finanční výkazy, odreportovat výkazy jednatelům a pomáhat jim v jejich růstu, v tom, co umím dobře – tedy v podnikových financích. Jenže vždy, když přijde možnost se s firmou začít „mazlit“, bylo rozhodnuto, že my to dělat nebudeme.
🤣🤣🤣🤣🤣
Asi si za to můžeme sami, protože vyznáváme tři základní jednoduchá pravidla.
✔košilky patří na ženu jednatele, a ne na fakturu,
✔kurýrem se mají posílat květiny, ne stohy faktur,
✔do polic patří poezie, ne šanony s došlými fakturami.
Covid nás donutil přemýšlet a snít. A tak jsme si vysnili naši účetní společnost.
Udělali si
✔Vizi,
✔Misi,
✔Externí analýzu,
✔Interní Analýzu,
✔…
✔SWOT analýzu
✔SAF analýzu…
Prostě takovou tu klasiku, co děláme klientům.. A založili si BFC GROUP, s jednoduchou vizí, zprostředkovat SME firmám kvalitní služby a umožnit jim soustředit se na business a ne na účetnictví. A konečně si pořídit malou účetní kancelář, vizitky, klotové rukávy a takový ten zelený kšilt.
Přitom to bylo tak jednoduché. Využít úspor z rozsahu při cenotvorbě, pořídit pořádný účetní a reportovací software a využít našich dlouhodobých zkušenosti z oblasti financí, a nabízet to na trhu.
Jenže my ne, my to musíme zase přehnat. 😀
Pokyn zněl jasně: „Dokupme si nový účetní software #Helios ke stávající #Pohoda, mějme takové etalony na českém trhu v oblasti účetnictví, dointegrujeme si document management system, pak jsme našli řešení od wflow.com, a usnadněme si práci, na reporting si pořiďme #FIMIS a #Equanta a odhoďme excel, jako zastaralý a využívejme účetní software na účto, a reportujme v tom, v čem se má. Strašně jednoduché.
Jenže to my ne, v dobré víře, to začneme nabízet zákazníkům, ti jsou nadšeni a opět začnou říkat. Michale, ale vy nejste moc účetní kancelář, vy spíš dodáváte komplexní služby v oblasti finančního řízení ne, a možná bych vás spíš zařadil do FinTechu, ne? Je až neuvěřitelné, jak vám všechno se vším komunikuje.
Jak to máte vy, myslíte si, že účetnictví a finance musí být nuda? Nebo byste chtěli řešit účty moderně?


Co vás nenaučí na Harvardu, ale je dobré vědět.
🤗🤗🤗🤗🤗
Dnes ráno jsem se probral a zjistil, že dneska to nepůjde.
❗ Vzduch smrděl po kouři,
❗ vyprovodit ženu na autobusovou zastávku pro nás alergiky byl nadlidský úkol,
❗ sednout do auta, ani náhodou.
✔ Tak jsem si lupnul prášky proti alergii,
✔ zavolal do kanceláře, ať mi zruší schůzky,
✔ odbelhal jsem se do své domácí pracovny,
✔ pofackoval to nejnutnější,
✔vrátil se do obýváku
✔ pustil si TV.
No a tam šok, Lada Kolovratová zcela mimořádně nevysílá od zvířátek, ale je u hasičů…
🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️
To nechceš vidět.
🤗🤗🤗🤗🤗
Dneska vážně radši nic dělat nebudu.
Pustím si DVD a v přehrávači nějaká pohádka.🤷♀️ Ok, proč ne?🤦♂️
Již delší dobu přemýšlím, kdy je vhodný čas založit podnikání? Nebo o tom, jaké znalosti a dovednosti musím mít pro úspěšné založení podnikání.
❗❗❗❗❗
Přátelé, vždyť to v těch pohádkách všechno je.
Je to poměrně promyšlený a dlouhodobě prověřený cyklus. Sestávající se ze 4 základních kroků.
1️⃣ Prvním krokem, kterým musíme projít, je vždy jít do učení. Tedy nastoupit do svého prvního zaměstnání a tam se naučit pořádně své řemeslo. To, že ve svém prvním či druhém zaměstnání nevydělám miliony, tak nějak svou logiku má. Ale účel je přece jiný – vytřískat z učení maximum znalostí a dovedností pro další kroky.
2️⃣ Druhým krokem se vydat na cestu krajánka, který již chvíli stojí na vlastních nohách a rozhlíží se po světě. A zkouší vydělávat peníze, a dále „okukuje“, jak to dělá svět v okolí. Nepřipomíná vám to první krůčky kolem OSVČ? To, že už možná i první „peníze“ začnou chodit, je hlavně zásluhou toho, že své řemeslo už umíte, ne?
3️⃣ Ve třetím kroku vás už krajánkování přestane bavit a jdete si zúročit své dovednosti, znalosti a i tu trochu peněz, co jste vydělal. Tak si koupí nebo postaví mlýn, ne? Onen pantáta není nic jiného než zobrazení podnikatele. A co dělá? Pouze zhodnocuje kroky č. 1 a 2, ne?
4️⃣ Ve čtvrtém kroku se z podnikatele stává zaměstnavatel a začíná najímat lidi do učení. A začíná nehorázně bohatnout. Myslíte, že toho dosáhl jen náhodou? Asi ne. Pouze předává zkušenosti 1. kroku, a zhodnocuje kroky 2 a 3.
Nepřipomíná vám to něco? Není ten cyklus uzavřený?
Ano je, má tvar kruhu.
Často se na nás v BFC GROUP obracejí zákazníci s tím, že by chtěli začít podnikat, nebo jim podnikání moc nefunguje. Občas si říkám, že přece není možné, aby to takhle kazili… Vždyť těch knih a příruček o podnikání, některých dobrých, některých horších je na trhu tolik. Problém je to, že dost často neprojdou prvním krokem, a uvíznou v druhém kroku, typicky schwarz systém, pojišťováci, realiťáci. Nebo rovnou začnou jako podnikatelé, pak zkouší OSVČ, pak zkusí zaměstnávat lidi.
Zkuste si nakreslit onu cestu. Co vám vznikne, ležatá osmička.
A víte čeho je ležatá osmička symbolem?
🤢Nekonečna.
🤢Nekonečna problémů
🤢Nekonečna starostí
🤢Nekonečna pádů a vzestupů.
A víte, čeho je znak 0 symbolem?
Jak to máte vy? Jak jste začínali vy?
Prodat za každou cenu, nebo budovat vztah s klientem.
🤷♀️🤷♀️🤷♀️🤷♀️🤷♀️
Doufal jsem, že podobný příspěvek nebudu muset nikdy sdílet, že doba už je jinde. Ale asi ne…
V poslední době se začali množit praktiky z konce minulého století.
Možná ještě horší…
Tehdá to bývalo prodej, nebo prodá někdo jiný..
Dnes je to spíš urvi co můžeš, a když to nejde silou, pojďme do toho ještě větší silou.
Přitom zákazník již není hloupý, je edukovaný a náročný…
Tak proč jsme najednou zapomněli na obchodní model.
✔Zaujmi.
✔Zjisti potřeby.
✔Vyřeš problém, který potencionální zákazník má.
✔Navrhni mu řešení problému
✔ a uzavři smlouvu.
Dneska NÉ 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
„Kdo má čas, kdo má čas, ale jak ho můžeme mít, když si ho neuděláme, že?“
Prostě hodím nabídku.. Prostě nezohledním nic… Prostě urveme kšeft..
To jsme vážně v době COVIDU zapomněli, že už dávno se neprodává zboží, ale služba.. A dávno se neprodává produkt, ale užitek?
Možná jsem naivní, ale vždy se snažíme zákazníkovo potřeby poznat, pochopit a nabídnout jen to, co chce. Ať již #poradenství, #reporting ,#účetnictví nebo jednorázovou konzultaci. Když naváži spolupráci, tak můžeme dál hledat co klienta „tlačí“, obchod je dlouhodobá záležitost. My v BFC GROUP využíváme tři citáty
👌Nehoňte se za penězi, ale za vizí. Peníze si vás pak najdou samy.
👌To, jak vaše věci fungují, o vás říká mnohem víc než to, co jste schopni manifestovat..
👌Důvěru si budujete dlouho, ale ztratit jí můžete během okamžiku.
Jak to máte vy? Co Vám funguje?


Kdy už ty podnikáníčka konečně vyhynou?
🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Rozmohl se nám tu takový nešvar – „podnikáníčka“, měl jsem je dávno za vyhynulá.
Jenže ne, ona se vrátila.
😒😒😒😒😒
V podnikání platí poměrně jednoduché zlaté pravidlo.
✔Draze prodávat,
✔levně nakupovat
✔a pozdě platit faktury.
Bohužel ono zlaté pravidlo se dá vyložit třemi způsoby, dobře, špatně a absolutně nevhodně a založit si podnikáníčko.
❌ Trhy, na kterých se dá zejména jen dlouhodobě draze prodávat, jsou monopolistické trhy a ruku na srdce, nikdo z nás nemá tolik prostředků na to konkurovat monopolům.
❌Trhy, na kterých se dá využít možnost levně nakupovat, draze prodávat skutečně existují. Jedná se o všechny různé všelidové veselice jako poutě, slavnosti, nebo prostý přeprodej zboží lidem, kteří nevědí, kde zakoupit. (Ze zkušenosti pár podobných trhů, i podnikatelům znám a je mi občas z jejich hokynářství smutno.)
❌ Trhy, kde se dá draze prodávat, levně nakupovat a pozdě nebo vůbec neplatit faktury, už skoro neexistují. Kvalita poskytovaných služeb či zboží, je vlivem nízké ceny, řekněme, zvláštní, zákazník většinou už kvalitu pozná, a problémy s placením, či neplacením faktur je poměrně snadno řešitelný. 1. upomínka, 2. upomínka, 3. předžalobní výzva… Jen to trochu déle trvá…
😁😁😁😁😁
Ono vybudovat firmu není vůbec složité:
✔ Vytvořit si vizi podniku,
✔ dále si vizi rozpracovat do mise,
✔ zformalizovat si business plán.
✔ Vytvořit si investiční, finanční plán i plán dalšího rozvoje.
✔ Stavit se u notáře a založit firmu nebo na živnosťák a požádat si o povolení podnikání.
Jenže podnikatelem se nestáváte okamžikem zápisu do obchodního rejstříku či získáním živnostenského listu.
Podnikatelem se stanete, až když definitivně pochopíte ono zlaté pravidlo podnikání a jeho skutečný význam.
▶ Dlouhodobě draze prodávat můžete, pouze když prodáváte služby/výrobky s vysokou přidanou hodnotou, která odpovídá zákazníkovo potřebám.
❗Víte, co opravdu zákazníci chtějí?
▶ Dlouhodobě levně nakupovat také není kdo ví jaká věda, nakupujte jen zboží či služby vždy v takové kvalitě, kterou potřebujete pro to, abyste dokázali plnit požadavky vašich zákazníků. Argument, že nejdražší zdroj ve firmě, jsou zaměstnanci – ano, zadarmo nejsou, ale buď je dokážu „prodat“ v bodě 1 pravidla, nebo je musím zlevnit. Co zkusit 21. století a automatizovat?
❗Kolik toho máte již nyní automatizovaného?
▶ Posledním krokem pravidla je „pozdě platit faktury“. Přátelé, ono pravidlo nehovoří o ničem jiném než o kvalitním cash flow managementu?
❗ Znáte skutečnou hodnotu ČPK nebo váš finanční cyklus?
My v BFC GROUP nejen že ono zlaté pravidlo dlouhodobě dodržujeme, ale pomáháme zákazníkům s jejich aplikací v jejich firmách. Ať již v oblastech #poradenství, #controllingu, #reportingu nebo i #účetnictví. Možná jsme naivní, ale když to funguje u nás, proč se nepodělit o zkušenosti s ostatními?
A co vy, máte podnikáčníko? Nebo už máte podnikání?
#bfcgroup
🤔🤔🤔🤔🤔
Jakou motivační knihu jsem nedávno četl nebo bych všem doporučil přečíst pro jejich podnikatelský rozvoj.
Má odpověď se ale nikomu moc nelíbila.
Jsou tři, víc již už vážně leta nečtu:
1️⃣ Účetní kniha,
2️⃣ vkladní knížka,
3️⃣ Malý princ.
Přitom je považuji pro podnikatele za tři nejdůležitější knihy, které by měli pravidelně číst. Bohužel vím, že se to děje tak málo.
Jsou neuvěřitelnými zdroji vědění, jen mají své mínusy.
✔ První zodpovídá zejména otázku Co?
🚫Jen je psaná hodně zvláštním dialektem.
✔Druhá poodkrývá otázku Jak?
🚫Bohužel je poměrně zastaralá a dost často se k ní online nedostanu.
✔Třetí řeší otázku Pro koho?
🚫 Její čtení zabírá dost času a občas dovoluje různé i nesprávné interpretace.
🤔🤔🤔🤔🤔
Každopádně tyhle tři otázky mi dost připomínají fundamenty podnikání a každé ekonomické činnosti vůbec, ne?
😜😜😜😜😜
Chápu, že všechny tři jsou psány dost těžkými dialekty, kterému málokdo rozumí. Já osobně se prví dva dialekty učím už přes 20 let, a občas si musím vzít slovník. A ten třetí, jakkoliv si myslím, že jej již ovládám dobře, mi vždy ukáže, jak hluboce se mýlím.
😉😉😉😉😉
Schválně, kdy jste je četli naposledy? Máte první dvě knihy dostupné od vaší účetní v ten správný čas? Používáte je pro své rozhodování? Skutečně jim rozumíte, nebo se máte na koho obrátit, kdo jim rozumí? A co tu třetí? Máte vize napsané a čtete v nich často? Nepotřebuje revizi?
Právě proto, abyste se nemuseli učit řeč kmene účetních, vznikla společnost BFC GROUP. My vám pečlivě účetní knihy připravíme za pomoci moderního jazyka, reporty připravíme moderním způsobem za pomoci aktuálních nástrojů, aby byly co nejvíce aktuální. A otázky formulací vizí, připravíme společně s vámi, aby vás poučky nesváděli z cesty jejich dvousmyslnou interpretací.
#bfcgroup